This website is protected by RSFirewall!, the firewall solution for Joomla!

Joomla! diensten

Buiten de standaard Joomla! diensten kan Joomlapartner zorgen voor ondersteuning en hulp bij aanverwante zaken die uw nieuwe Joomla! website aangaan.
U wilt gevonden worden in zoekmachines, u wilt weten wat bezoekers op uw website doen en of ze vinden waar ze naar zoeken. Uw website is onderhevig aan verandering, u kunt zorgen voor een dynamische website die aansluit op de wensen van uw doelgroep.
U wilt kunnen analyseren of uw website uw bedrijf of instelling op de juiste manier weergeeft, Joomlapartner kan u daarbij van dienst zijn.

Ik wil meer informatie over Joomla! diensten

Joomla contactformulier

Een contactformulier is iets wat je op vrijwel elke website ziet; of het nu een website van een bedrijf, een vereniging of een particulier betreft.

Een aantal jaren geleden was het gebruikelijk om een direct emailadres op de website te plaatsen waar men op kon klikken, vervolgens opende het emailprogramma van de bezoeker en was er de mogelijkheid om een bericht in te typen.

Deze methode is inmiddels grotendeels vervangen door dynamische contactformulieren waar geen zichtbaar verzendadres aan gekoppeld is. Dit is een goede ontwikkeling omdat spammers en andere kwaadwillenden hierdoor geen gebruik meer kunnen maken van directe emailadressen op de website.

Het uiterlijk en de werking van een Joomla contact of interactief formulier bepalen in belangrijke mate hoe bezoekers uw website waarderen, ziet het formulier er professioneel uit en werkt het goed dan is dat een eerste indruk van uw bedrijf of dienst. Het komt te vaak voor dat contactformulieren bijvoorbeeld niet gevalideerd worden waardoor je als invuller niet het idee hebt dat de ingevulde gegevens op een juiste manier verstuurd zijn.

Daarnaast is aan te raden om een bedankbericht na het versturen aan de invuller te tonen zodat duidelijk is dat alles goed gegaan is met het verzenden. Een kopie van het ingevulde formulier verzenden naar de persoon die het formulier heeft ingevuld is een prima optie, hierdoor weet de invuller precies weet wat hij of zij heeft verstuurd via de website. 

Binnen Joomla is een standaard contactformulier aanwezig met beperkte mogelijkheden en functionaliteit, u wilt een beter of uitgebreider contact of ander interactief Joomla formulier?

Joomlapartner kan voor u op maat ontwikkelde contactformulieren maken. Het enige wat u hoeft te doen is duidelijk omschrijven hoe het formulier moet werken, Joomlapartner maakt op basis daarvan een begroting. Gaat u akkoord met deze begroting dan maken wij uw Joomla contactformulier.

Uiteraard maakt Joomlapartner ook uitgebreide formulieren waarmee gegevens kunnen worden opgevraagd, de mogelijkheden zijn divers.

Lees meer

Joomla migratie

joomla1.5 naar joomla3 migratie


In 2014 zijn er nog steeds websites die gebruik maken van Joomla! 1.5 of zelfs Joomla 1. Voor deze versies worden respectievelijk sinds september 2012 en oktober 2008 geen veiligheidsupdates meer uitgebracht. Omdat deze versies van het Joomla CMS niet meer worden ondersteund, worden veiligheidslekken ook niet opgelost. Dit geldt zowel voor de Joomla! installatie zelf als voor de extensies die in de website zijn geïnstalleerd. Deze websites lopen een grote kans om gehackt te worden.

Naar welke Joomla versie moet je migreren?
Joomla 3 is de laatste versie en wordt aangeraden voor migraties, Joomla 2.5 bereikt aan het eind van dit jaar (2014) de status End Of Life (EOL) daarom is het verstandig om direct naar Joomla 3 over te stappen. Een migratie van Joomla! 1.5 (1.0) naar een nieuwe versie van Joomla! is geen one click upgrade maar een echte migratie.

Het migratieproces uitgelegd

  • Analyseren van de website en geïnstalleerde extensies
    Vóór de migratie zal er een inventarisatie plaatsvinden van alle externe extensies (componenten, modules en plugins) in de Joomla! 1.5 (1.0) website. Bij alle extensies zal er onderzocht moeten worden of er een versie voor Joomla! 3 beschikbaar is. Voor de meest gangbare extensies zal dit het geval zijn. Indien dit niet het geval is, zijn er in de Joomla! Extension Directory meestal vervangende alternatieven te vinden.
  • Een back-up maken van de huidige website
    Voordat de migratie gaat beginnen is het belangrijk te zorgen dat er een goede, recente back-up van de huidige omgeving gemaakt wordt. De huidige website blijft net zolang online totdat de migratie volledig en succesvol is afgerond. Joomla 1.5 moet sowieso naar de laatst beschikbare versie worden bijgewerkt (1.5.26) voordat de back-up gemaakt wordt.

Lees meer

Joomla! bescherming en beveiliging

joomla hackAls een hacker toeslaat dan is dat vervelend. Uw werk gaat verloren, het kost tijd en geld om te herstellen wat vernield is en (misschien nog wel het ergste) het niet bereikbaar zijn van de website of een melding in zoekmachine Google dat de website geinfecteerd is (bijvoorbeeld malware bevat) en beter niet bezocht kan worden. In veel gevallen van gehackte Joomla websites was dit te voorkomen geweest door tijdig te controleren op updates van de Joomla installatie en alle extra geinstalleerd extensies.

JoomlaHackingToolsHackJoomlawithself-writtentoolsbyValentin
Joomla gehackt?
Het hacken van een website is te vergelijken met een inbraak thuis. Inbrekers (hackers) zijn op zoek naar gemakkelijke doelwitten, liefst doelwitten waarvan de deur al open staat. Er is op een website niet echt wat te halen; in de meeste gevallen gaat het een hacker om het plaatsen van links op een website of het misbruiken van technische informatie om op die manier zo snel mogelijk zo veel mogelijk websites te raken. Wanneer een hacker zijn hackpogingen automatiseert kan hij in korte tijd duizenden websites hacken.

Nagenoeg alle hack pogingen ontstaan doordat hackers met zogenaamde scriptjes en slimme zoekopdrachten de zwakkere websites vinden. Zaak dus om ervoor te zorgen dat uw website hier niet tussen zit.

Hoe doet u dat?

Lees meer

Website statistieken & analyse

Website statistieken en analyse van uw Joomla! website zijn belangrijke tools om te (blijven) controleren of uw Joomla! website goed bezocht wordt en waar uw bezoekers naar zoeken. Nog belangrijker: vinden uw bezoekers wel wat u op uw website aanbied?

Om deze gegevens op een duidelijke manier op te kunnen roepen kan Joomlapartner voor u Google Analytics in uw Joomla! website integreren.

Lees meer

Zoekmachine marketing

Wanneer een bedrijf of consument op zoek is naar een product of dienst, is het eerste medium waar zij naar grijpen het internet. Zij gaan zoeken via internetzoekmachines zoals Google en vinden vervolgens hun product of dienst. Het is dus van essentiëel belang om uw producten en diensten vindbaar te maken op het internet. Zoekmachine marketing zorgt ervoor dat uw doelgroep u vindt!

Lees meer

Internet marketing

Internetmarketing begint al bij het bouwen van een site. Elke site wordt immers gebouwd met een bepaald doel en voor een bepaalde doelgroep.

Wanneer de site live gaat, moet deze relevante bezoekers trekken.
Daarvoor zijn een aantal webinstrumenten beschikbaar zoals E-mail marketing, reclame door middel van banners en zoekmachine-optimalisatie.

Joomlapartner ondersteunt u bij het bepalen en uitstippelen van uw internetmarketing.

Website consult

Joomla!Partner is gespecialiseerd in grafisch ontwerp, cms-ontwerp en het programmeren daarvan. Maar consult speelt hierin een zeer belangrijke rol.
Door goed consult kunnen de doelstellingen van een nieuw websysteem worden behaald.

Lees meer

Website ontwikkeling

Een website moet uw imago vertegenwoordigen, uw klanten aanspreken en nieuwe klanten aantrekken. Het is een verlenging van uw bedrijf en niet meer weg te denken uit de wereld van vandaag waarin het internet een steeds belangrijkere plaats inneemt. Daardoor zullen uw bezoekers professionele eisen aan uw website stellen.
Ook moet er een logische structuur in de website zitten, met een overzichtelijk geheel.

Lees meer