Joomla! oplossingen

Uw Joomla! website is een feit maar toch mist er nog iets. U wilt bijvoorbeeld een actuele blog op uw website plaatsen of reclamecampagnes voeren via banners.
Een nieuwsbrief voor geïnteresseerden en/of klanten is een prima medium om mensen op de hoogte te brengen én te houden over de activiteiten die u op uw website laat zien. Daarnaast maken websites gebruik van een community forum voor bijvoorbeeld ondersteuning van uw produkt of dienst. Joomlapartner kan u hierin prima adviseren en de oplossing van uw keuze implementeren.

Ik wil een Joomla! oplossing

Direct mail / nieuwsbrieven

Waarom doet u een email marketingactie? Elke marketingactie, digitaal of via papier, is terug te voeren op een of meer van de volgende doelstellingen:

Nieuws
U wilt een nieuw product of dienst onder de aandacht van uw klanten brengen. Uiteraard met als doel om hun interesse te wekken.

Koop
Is de interesse eenmaal gewekt, kan die overgaan in een koopbeslissing. Dat kan fysiek bij u in het bedrijf zijn, via dealers of rechtstreeks, via uw webshop.

Loyaliteit
U wilt uw klanten natuurlijk ook behouden. Regelmatig nieuwsbrieven versturen naar uw bestaande klanten vergroot hun loyaliteit en iedere keer bent u opnieuw in hun aandacht.

Nazorg
Heeft u een product vernieuwd en wilt u uw klanten daarover berichten, dan is een elektronische nieuwsbrief natuurlijk het perfecte middel. Maar ook kunt u het gebruiken om uw klanten te triggeren iets van zich te laten horen als ze bijvoorbeeld uw product net 2 maanden in gebruik hebben.

Enquête
Middels een emailing kunt u uw klanten uitnodigen mee te doen aan een tevredenheidsonderzoek. Vanuit de nieuwsbrief kunnen klanten direct doorklikken naar het onderzoek. Overigens biedt Joomla!Partner diverse mogelijkheden voor online enquêtes.

De voordelen van de digitale boodschap
Een elektronische nieuwsbrief is vele malen goedkoper en ook nog sneller dan een traditionele mailing op papier. Maar er zijn nog meer voordelen:
E-mail is verreweg de goedkoopste en snelste marketingtool. Vandaag beschikt iedereen wel over een e-mailadres, dus kunt u in principe iedereen op die manier bereiken. Dat is dan ook de reden dat al meer dan de helft van alle bedrijven in Nederland een e-mailbestand heeft aangelegd en relaties door middel van digitale nieuwsbrieven of aanbiedingen per e-mail van de laatste ontwikkelingen op de hoogte houdt. Hebt u bijvoorbeeld een speciale aanbieding: binnen 10 minuten (!) informeert u uw hele klantenbestand.

Een digitale mailing is goedkoop: u bespaart op drukwerk en verzending.
Ligt de respons van een traditionele mailing op maximaal 2% en duurt het ruim twee weken voor u de grootste hoos aan reacties binnen hebt, het resultaat van een e-mailmarketingactie is al binnen 48 uur te meten. Bovendien reageren mensen in de doelgroep actiever en klikt bijna een kwart van de ontvangers door naar een link, die u in uw boodschap hebt verwerkt.

Een e-mailmarketing geeft niet alleen een veel snellere respons, u kunt die respons ook heel precies meten.